Mis Kokular Sevgili Okuyucularım, Serüvenimde Yanımda Olduğunuz için Çok Teşekkür Ederim! Bon Appetit!
RSS

23 Mart 2010

Pastacı olmanın zorlukları

Herşey kolay olacak diye bir şey yok tabi. Bu gerçeği hepimiz çok iyi biliyoruz. Tarifleri denerken malzemelerin miktarını ayarlamanız gerekiyor. Mesela dün gece yaptığım sufleler harikulade oldular ayıptır söylemesi :). Kursta öğrendiğime göre 35 gr. bitter çikolata koymam gerekirdi fakat gözüm doymadı ve ben çikolata miktarını 100 gr.a çıkarttım ( dün 75 gr. demiştim ama gözüm doymadı). Sonuç: Restaurant kıvamında sufleler! Bağımsız deneklerim annem, babam ve karşı komşumuz üzerindeki etkilerim içimi rahatlattı. "Ohhh! tamamdır kızım yoluna devam!" dedim. Size tabi ki tarifleri söyleyemem. Çünkü, ileri de, uzun vadede ki B noktam, olarak, kitap yazmayı düşünüyorum. Gelelim diğer zorluklara, temiz hatta titiz olmak zorundasınız. Sanırım benim en zorlanacağım konu da bu. Acaip düzenliyimdir ama titiz olduğum konusunda beni tanıyan herkesin kafasındaki baloncukta ( ?!) işareti oluştuğunu görür gibiyim. Eh, sakar olmanın bir parçası diyebilirim aslında. Bu konu üzerinde inanılmaz çalışıyorum. Mutfakta kendimi o kadar rahat hissediyorum ki işim bittiğinde Tazmanya canavarı geçmiş gibi oluyor. Annem her seferinde arkamı toplamamı söylerken aksi vaziyette nasıl bir pastacı olabileceğimi sorguluyor. Pastacı olma isteğine iyice kapılmadan bunu fark etmiyordum. Nasıl olsa arkamda annem var diye düşünüyordum. Eminim çoğunuz da benim gibisiniz :) Öyle olmuyor işte! Bu sefer iş başa düştü. Mutfağa gir, ne istiyorsan pişir ve arkana topla küçük hanım! Bunun yanında aşırı disiplinliyim. Kendime verdiğim saatte pişirmeye başlarım ve yine belirlediğim zaman süresinde işim bitmiş olur. Bazen bu kadar dakik ve yapmam gereken şeyleri yapmanın bana ne kazandıracağını düşünürdüm. Açıkçası 12.00'de orada olacağım diyen birinin tam 11.55'te orada olması tam bana göre bir durum! Şu titizlik konusunu da hallettik mi ilk rampadan geçmiş olacağım. Ne de olsa profesyonel hayatımda bunun çok üstünde performans sergilemeliyim. Şimdiden başarmalıyım!
Bugün ki mönümüzde Creme Brulee var. Bununla ilgili detayları yarın sizinle paylaşacağım.
P.S: Serra, çok istediğim Brabantia Şef Bıçağını bugün bana almış!!! Nasıl mutluyum anlatamam! :)

0 Yorum:

Yorum Gönder

Bu sitede yayınlanan herşey © Copyright'ı Duygu Tuğcu'ya aittir.İçerik izinsiz kullanılamaz. Blogger tarafından desteklenmektedir.